Sunday, March 22, 2009

monday! isnin! @ senin..

Hari isnin atau monday ni memg agak "hot" sikit dikalangan org2  yg bekerja atau student. mcm ak..ak memg la tak ske ari yg bernama Isnin ni. Dari sekolah, kolej smpai la ke kerja, aku memang anti sgt dengan senin ni..bukan ap.. yalah sabtu & ahad da cuti.. bila nk start balik by monday tu..memg la liat dan lekit sikit. Ade jee hal nk jadi.. bangun lewat la! baju tak iron lah! kasut terputus la! tak sempat sarapan! lambat punch card! keta depan jalan slow lah! tade parking la! mcm2 hal nk jadi..buat hati jadi panas!!

hum..cam aku nih.. tadik pepagi lagi da terbangun lmbat pulak.. pastu baju lupa nk iron pastu kena follow keta lembab pastu langgar lopak beso kat jalan..huhuh dugaan sungguh!!!

smalam 22hb mac..
aku dan abg, pergi menziarah kubur anak2 kami. Muhammad Haikal dan Qistina Hanani. Aku pilih nama2 anak2 ku ini sejak bulan ketiga aku hamil. Aku sayang anak2 ku ini. Batu nisan qistina belum ak tempah..rasanya isnin nnt nk tempah, jadi bila ak balik dari kl nnt da siap. 
 ari rabu haritu ayahnya da sedekahkan pisang di masjid. rindu anak2 katanya..smlm pun dia kata rindu.. hiba rasanya hati ini. dia nangis masa tgk pusara anak2. sebak rasa hati ini. ak sbgai ibunya... lagi la terasa kehilangan ini. Abg kata bila melawat pusara anak2 terasa dirinya dan hatinya tenang..ak tahu dia amat rindukan anak2...cuma ak tak terucap dibibir..kerna tak sanggup..tak terdaya aku..Sesunguhnya ak lah insan yg lemah..

No comments: