Sunday, February 8, 2009

Qada’ dan Qadar, Dugaan dari Allah untukku dan suami..

Sudah 18 hari Qistina Hanani meninggal kan aku dan ayahnya.. terasa kosong hati ini.. sayu hati ini mengenangkan anakku ini. Saat aku mengetahui yang aku hamil kali kedua (selepas 4 bulan kehilangan Haikal) aku & suami adalah org yg paling bahagia dalam dunia.. namun..apakan daya kegembiraan yang sangat aku dambakan dipinjamkan seketika sahaja oleh Allah yang Maha Kuasa dan Maha Mengetahui.. Aku Redha dalam kesedihan, kepiluan dan terlalu memikirkan kenapa aku yang dipilih Allah untuk menerima dugaan sebesar ini.. Apakah salah aku dan suamiku..apalah dosa si kecil itu.. Aku.. ibunya.. tersangat mendambakan suara tangisan si kecil itu.. tapi apa yg aku dapat ialah hanya tangisan ku sendiri!! aku terus dirundung malang.. aku tak terdaya menanggung dugaan MU YA Allah!! aku tak mampu!! aku tak mampu menanggung segala seksaan jiwa ini.. Ya Allah!… Ampunkan aku Ya Allah Ampun kan segala kekhilafan ku ini!! sesungguhnya aku insan dan hambamu yg sgt kerdil!! yang terlalu inginkan keredhaan mu! Ya Allah… hanya pada MU aku memohon! aku merayu! Hilangkan lah duka hati hambamu yg kerdil in!

No comments: